Erg verassend!

11 november 2019
Het eerste deel in de 'Hagenheim' serie van Melanie Dickerson, een serie van wel 10 boeken die los van elkaar gelezen kunnen worden, is een retelling van Sleeping Beauty. Gelukkig leek het niet echt op Sleeping Beauty zelf, maar had het echt een goed eigen plot met een paar elementen van Sleeping Beauty. Het was zo verrassend. Ik verwachtte niets van het boek omdat ik er niet veel over had gehoord. Het is een paar keer langsgekomen en ik dacht waarom niet?

In The Healer's Apprentice volgen we een jong meisje genaamd Rose. Ze werkt als de Healer's Apprentice in het kasteel, gelokaliseerd in het stadje Hagenheim. Als apprentice heeft ze een uitweg om niet te trouwen door haar moeders hand, met een oude, rijke man. Ze heeft moeite met de baan, maar alles is beter dan trouwen in een huwelijk zonder liefde. Haar vriendin Hindy, een leuk meisje die juist overal liefde in zoekt, is heel anders. Rose kan zich niet zulke liefde voorstellen. Wat wordt ze blij verrast als de twee prinsen van Hagenheim de stad in komen en haar hele wereld op zijn kop zetten.

Een van de twee prinsen, Lord Hamlin, komt bij haar wanneer hij tijdens de jacht is verwond. Vanaf dat moment is er een onbeschrijfelijke band tussen hun. Helaas is Lord Hamlin ver buiten haar bereik, omdat ze uit een lage klasse komt en hij zelf al verloofd is aan iemand anders, een vrouw waarvan niemand weet wie ze echt is. Op deze manier wordt de vrouw beschermt tegen Moncore, die al heel lang wacht op de wraak op haar familie. Rose is diep betreurt omdat ze niet samen kan zijn met Lord Hamlin. Ze komt zijn broer te leren kennen, een jonge man die met iedereen lijkt te gaan. Toch lijkt het erop dat hij Rose speciaal vindt. Kan ze hem vertrouwen en misschien nog wel belangrijker, wilt ze hem wel vertrouwen?

Het boek verraste mij echt heel erg. Ik had niks verwacht, het boek niet kennende en werd ook erg verrast door het plot, de vele twists die ik niet had zien aankomen en vooral door het einde! Action packed, met liefde, gevaar en zoveel emoties. Ik kon het boek maar niet wegleggen. Door Dickerson's schrijfkunsten werd ik helemaal meegesleept in de gevoelens van Rose naar de prinsen, naar haar lerares, haar familie. Tijdens het lezen stelde ik mezelf zoveel vragen, of ik het anders had gedaan. Ze waren moeilijk te beantwoorden en dat maakt het boek goed. Goede dilemma's maakt het interessanter. Ik was dus zelf een rollercoaster van emoties en zat vol spanning te wachten op wat de karakters zouden doen. Wat ik wel wat ongeloofwaardig vond, was de connectie met God. Rose en Lord Hamlin hebben beide zo, zo, zo veel gebeden en elke keer wanneer ze ergens voor beden kwam het uit. Laat hem beter worden en hij werd beter. Vindt haar en ze werd gevonden. Verder was het plot dus verrassend en leuk, maar niet het beste of origineelste dat ik ooit heb gelezen. Daarom vier sterren voor The Healer's Apprentice!

Meer recensies van