Prachtig verhaal met een magisch, absurd randje

Wauw, wat een intrigerend verhaal! Het is een boek over rouw, maar het is veel meer dan dat. Eerst en vooral vond ik het heel fijn dat het boek zich deels in Mongolië afspeelt. Het is een land waar ik eigenlijk niets over weet, dus ik vond het fijn om de cultuur en de gebruiken te leren kennen. Daarnaast is het een bijzonder boek omdat er een magisch, absurd randje aan het boek zit. Het was de perfecte metafoor om het verdriet van Sarlag weer te geven.

Ook is dit zo'n boek waar je met een markeerstift of een potlood in de aanslag kan lezen: er staan zoveel zinnen in die het onthouden waard zijn. Ondanks de vele mooie zinnen, las het boek heel vlot. Ik vond het echt een schot in de roos! Het is een boek dat me nog lang gaat bijblijven.

Meer recensies van samanthasboekenhoekje