Voor liefhebbers van Paulo Coelho en Elif Shafak

Malena heeft het perfecte plaatje: een fijne relatie met haar man en drie kinderen. Maar één ontmoeting verandert alles. Als ze Seth ontmoet, ontwaakt er iets in haar binnenste dat ze onmogelijk kan negeren. Een leegte die ze nog nooit eerder voelde, moet gevuld worden. Haar zoektocht naar zichzelf leidt haar heel wat vrouwen zonder naam die haar zijn voorgegaan in haar stamboom...

Mijn enthousiasme voor Meisjes zonder naam was groot: het boek startte meteen met een uitgebreide stamboom en een kaart uit de middeleeuwen en de proloog speelde zicht ook af in de middeleeuwen. Ik hou van historische boeken, dus ik was meteen mee... Maar toen bleek dat ik daardoor compleet verkeerde verwachtingen had gekregen. Het boek gaat over Malena, de spirituele reis die ze maakt en hoe zij zoekt naar zichzelf. Dat staat ook duidelijk op de achterflap, maar ik was eigenlijk gewoon veel meer geïnteresseerd in het verleden.

Je leert uiteindelijk veel bij over het verleden, maar wel voornamelijk vanuit het perspectief van Malena, dromen die ze heeft, dingen die ze opzoekt.... Er zijn enkele scènes waarin je leest vanuit het perspectief van een vrouw uit het verleden, maar ik wou meer! Tijdens het lezen kreeg ik hetzelfde gevoel als toen ik een boek aan het lezen was van Paulo Coelho of Elif Shafak (en naar die laatste verwijst P.M. Gerard ook zelf in het boek), dus als je fan bent van die auteurs zou ik dit boek zeker een kans geven! Verder denk ik dat er velen dit boek erg fijn gaan vinden, zolang je maar met de juiste verwachtingen in het verhaal stapt.

Dit boek paste niet bij mij, maar misschien wel bij jou?

Meer recensies van samanthasboekenhoekje