Toen ik begon te lezen in "Een wonderlijk gemis", werd ik meteen in het boek gezogen. Het eerste hoofdstuk is zo ongelofelijk sterk geschreven! Dat zette meteen de toon voor de rest van het verhaal, want het schrijfwerk van Christophe Ono-dit-Biot is prachtig. Hij gebruikt een rijke woordenschat om alle gevoelens en belevenissen van César vast te leggen. Werkelijk, een lust voor het oog!

Oud-Griekse mythologie en cultuur zijn heel erg belangrijk in het verhaal. Niet alleen worden die mythen oppervlakkig aangehaald, ook de diepere en dubbele lagen van het boek zijn sterk verbonden met mythologische verhalen. Ik heb van die mythologie en cultuur heel wat meegekregen tijdens mijn studies in het middelbaar, maar ik kan me voorstellen dat sommige stukken moeilijk zullen lezen voor lezers die hier helemaal niets van afweten. Dan is het een kwestie van lezen samen met je goede vriend Google!

Christope Ono-dit-Biot is erg creatief in zijn schrijven. Hij schrikt er niet voor terug om enkele pagina’s te vullen met korte zinnen in de vorm van een waterglijbaan in plaats van ‘gewoon’ horizontaal. Zulke afwisseling in boeken is niet alleen origineel, maar maken het lezen extra fijn!

Tot slot wil ik het hebben over het einde. Dat is werkelijk GE-NI-AAL! Het einde zorgt ervoor dat ik meteen opnieuw wil beginnen bij de start van het boek, om het verhaal met andere ogen te kunnen analyseren.

Ik ben zeer onder de indruk van Een wonderlijk gemis van Christophe Ono-dit-Biot. De rijke taal en de vele (prachtige) verwijzingen naar Griekse mythologie en cultuur maken het zeker geen licht boek, maar het is echt de moeite waard om het te lezen. Je zal van je sokken worden geblazen na het lezen van het einde!

Reacties op: Een wonderlijk mooi boek

Een wonderlijk gemis - Christophe Ono-Dit-Biot
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99