Goed boek!

Sandra 27 september 2023
De dievenspelen (Thieve’s Gambit) heeft een fijne schrijfstijl en maar korte hoofdstukken. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen en blijf je de bladzijdes omslaan. De dievenspelen bestaan uit drie rondes en in iedere ronde moet Ross een object stelen. Soms alleen, soms in een team. Ze heeft haar hele leven lang meekregen dat ze niemand kan vertrouwen, waardoor ze het lastig vindt om samen te werken. Deze overvallen zijn super spannend on te lezen. Lewis beschrijft deze met zoveel details waardoor het voelt alsof je samen met Ross in de kamer staat. Zelf vond ik het verhaallijn wat voorspelbaar, omdat ik het verraad van mijlenver zag aankomen. Toch heb ik dit boek met veel plezier gelezen. Het vervolg zal ik dan zeker ook gaan lezen.

De dievenspelen is een aanrader als je graag over overallen leest zoals in Six of Crows, of het oplossen van puzzels zoals in De erfenis.

Thema’s in dit boek:
- Overvallen