Spannende thriller

Sandra 22 januari 2024
Ik ben fan van de boeken van Suzanne Vermeer. Deze auteur weet me steeds weer te verrassen met een nieuw plot. Ook Sneeuwstorm doet niet onder aan het eerdere werk. Door de rustige opbouw van deze thriller zat ik wederom direct goed in het verhaal. Met name in het begin komt fotografie veel naar voren, wat ik erg interessant vind. Doordat ik hier affiniteit mee heb, sprak het verhaal me meteen aan en kon ik me goed in het hoofdpersonage inleven. Haar beroept neemt naar mijn mening niet de overhand, dus ook als je fotografie helemaal niks vindt kun je deze thriller prima lezen.

Vanaf het moment dat Rianne en Aron samen op pad gaan werd het boek enorm spannend. Zou het haar lukken om dé foto van het Noorderlicht te maken? En lukt het ze om heelhuids aan de sneeuwstorm te ontsnappen? De erbarmelijke weersomstandigheden waren niet alleen interessant om over te lezen (want hoe overleef je het urenlang buiten met -20 graden?), maar zorgde ook voor extra spanning in het verhaal (zullen ze urenlang buiten lopen met -20 graden wel overleven?).

Richting het einde, wanneer Rianne dichter bij de antwoorden over de geheimzinnige Aron komt, neemt het plot een onverwachte wending. Om de antwoorden te krijgen die je als lezer zoekt, zul je tot de laatste bladzijde door moeten lezen. Voor mij kwam de clue wel een beetje uit de lucht vallen doordat hier door het hele verhaal heen niet echt hints naar gegeven werden (of ik heb ze totaal gemist, dat kan ook). Dat was jammer, maar deed voor mij geen afbreuk aan het verhaal.

Sneeuwstorm heeft korte hoofdstukken en een fijne schrijfstijl. Dit in combinatie met de opbouwende en aanhoudende spanning zorgde ervoor dat ik vlot doorlas. Voor mij was dit weer topper en een aanrader om te lezen!

Meer recensies van Sandra