Intrigerende thriller

Sandra 19 januari 2024
Spelen met vuur begint direct met een schokkende proloog die de toon zet voor de rest van het boek. Het verhaal volgt Vega’s zoektocht naar Katja en wisselt het heden met het verleden af. Die geheimen uit het verleden moeten namelijk meer duidelijkheid geven over waarom Katja is verdwenen en waar ze nu is. Dit is het hele boek een groot mysterie en zorgde er bij mij voor dat ik graag wilde doorlezen. Ik was ontzettend nieuwsgierig geworden naar het grote geheim uit Katja’s leven. Door de afwisseling van het heden met het verleden in combinatie met de korte hoofdstukken las het boek lekker vlot.

Ik merkte al snel dat Spelen met vuur geen standaard thriller is. Er is geen politie die op zoek gaat naar de vermiste vrouw, en ze zijn ook niet op zoek naar tastbare aanwijzingen die kunnen leiden naar waar Katja nu is. Hierdoor zou ik het boek niet per sé heel spannend noemen, maar het concept is zeker interessant en intrigerend genoeg om door te blijven lezen. Tot slot wil ik nog graag benoemen dat ik het einde van dit boek erg goed vond en dat ik het met plezier heb gelezen.

Meer recensies van Sandra