Spannend verhaal met fenomenale plottwists

Sandra 20 september 2023
Wat de hulp weet is het vervolg op De hulp. Net als het eerste boek kon ik niet stoppen met lezen totdat ik het boek uit had. Dit plot zit ongelofelijk goed in elkaar en is geniaal bedacht. Wanneer je denkt te weten hoe het zit komt er weer een fenomenale plottwist die mijn mond deed openvallen van verbazing. En niet een keer, maar meerdere keren. De vele plottwist maken voor mij dit boek zo ontzettend goed.

Daarnaast heeft Freida McFadden een fijne schrijfstijl met korte hoofdstukken waar je doorheen vliegt. Net als bij De hulp bestaat ook dit boek uit meerdere delen waarbij je sommige delen vanuit Millie leest (de huishoudhulp) en andere delen vanuit Wendy (de vrouw des huizes). Dit zorgt voor een zeer interessant perspectief op de zaak.

Millie is een bijzonder personage wie áltijd een vrouw in nood zal helpen, zelfs als dat betekent dat ze zichzelf in de problemen brengt. Dat zit in haar DNA geworteld en ze kan gewoonweg niet anders. Het is dan ook niet gek dat ze een studie tot Maatschappelijk Werker volgt. Wat ik wel gek vond was haar relatie met Brock. Ze houdt niet van hem en steeds als hij probeert af te spreken wijst ze hem af. Later in het verhaal speelt hij een belangrijke rol en wordt het duidelijk waarom hij nodig was voor het plot (wederom geniaal bedacht). Maar echt snappen waarom Millie bij hem was doe ik niet.

Ik denk dat je Wat de hulp weet prima kunt lezen zonder De hulp te hebben gelezen, maar beide boeken zijn enorm goed en zeer vermakelijk. Dikke vette aanrader om te lezen!

Meer recensies van Sandra