Praktische tips over je financiën

Sandra 30 mei 2022
In Nice girls don’t get rich leer je hoe je als lief meisje toch rijk kunt worden. Als je jezelf identificeert als vrouw en nog niet rijk bent, dan is dit boek geschikt voor jou. Of je nu je eigen onderneming hebt, in loondienst bent, nog studeert of misschien al gepensioneerd bent. We kunnen allemaal wel wat waardevolle financiële lessen leren waarmee wij ons rijk zullen voelen.

Dit boek begint met een oefening en kleine toets waarmee je direct inzicht krijgt in hoeveel financiële kennis je bezit. Deze oefening zet je zeker aan het denken. Daarna is het boek opgedeeld in negen hoofdstukken die allemaal korte sub-hoofstukjes hebben. Deze bevatten een stukje inleidende theorie met een praktijkvoorbeeld van een vrouw, gevolgd door praktische tips die je meteen zelf kunt toepassen.

In dit boek krijg je heel veel voorbeelden en praktische tips, maar geen concrete informatie. Ik weet bijvoorbeeld niet zoveel over beleggen. Na het lezen van Nice girls don’t get rich weet ik hier evenveel over als ervoor – dat ik het zou moeten doen, maar ik weet nog steeds niet hoe. Wat het boek wel geeft zijn een aantal waardevolle resources die je kunt gebruiken om de kennis te vergaren die je nodig hebt om met dat gedeelte van je financiële planning aan de slag te gaan. Dit boek is dus geen bijbel waar alles in staat, maar een goede eerste stap naar een rijker leven.

Ik vond het boek erg prettig om te lezen, wel vond ik sommige tips erg Amerikaans. Zo gaat het af en toe over credit score, het afbetalen van creditcards en een spaarrekening met een rendement van 8% - I wish! Gelukkig was dit niet heel storend.

Dit boek is iets voor jou als je graag leest over hoe je het beste met je geld om kunt gaan om zo je vermogen te laten groeien en jezelf rijk te kunnen noemen.

Meer recensies van Sandra