Een verhaal per dag

21 december 2018
‘En dan het goede nieuws’ is een boek met 12 verschillende verhalen over hele gewone mensen. De verbindende factor is een hoog ‘feel good’ gehalte, of liever gezegd, zoals de ondertitel van het boek luidt: ‘journalistieke verhalen die je dag beter maken’. En dat doen deze verhalen, ze maakten mijn dag zeker beter!

De auteurs van dit boek, Franka Hummels en Karin Sitalsing, zijn allebei freelance journalisten en werken o.a. voor Trouw.

De verhalen zijn heel verschillend, van een echtpaar dat hun zoon verliest tijdens een ongeluk en daarna de veroorzaker van dit ongeluk in hun armen sluit tot een een Nederlands-Turkse jongen die biculturele jongeren in contact brengt met eenzame ouderen in Leiden. En van een meisje van 14 jaar dat heel succesvol haar eigen bijspijker school heeft opgezet tot een visser die behalve zijn vis, ook iedere week een lading (plastic) afval vangt en dit mee terugneemt naar de haven.

Het fijne is dat de verhalen niet al te lang zijn zodat je het verhaal in één kunt uitlezen, daarbij las ik slechts één verhaal per dag, op deze manier kon ik een poosje genieten van dit boek en bleef ieder verhaal mij goed bij. En uiteraard vroeg ik mij tijdens het lezen soms af, hoe zou ik reageren in een zelfde soort situatie?

Het verhaal dat de meeste indruk op mij maakte was ‘In ons land is wél plaats voor kinderen van foute ouders’. Dit verhaal gaat over Jeanne Diele-Staal, zij ondervond de gevolgen van een foute keuze van haar ouders in de Tweede Wereldoorlog. Dit inspireerde haar................... lees verder op mijn blog: https://www.sandraleest.nl/recensie/recensie-en-dan-nu-het-goede-nieuws-van-franka-hummels-en-karin-sitalsing/#more-4778

Meer recensies van