Er was eens... - een fantastische vertelling

Sandra 08 maart 2020
'Made of dust and time, man lasts less than a light melody
that is only time
- J.L. Borges

Henk is dol op cake. Lydia op de George Baker selection. Broer Jan is dood. Freek nog niet. Henk koopt een book voor Rosa. Zijn hersenactiviteit hergroepeert zich in zijn prefontale cortex. Achter op de Solex met zijn vader. Langs de Bommel. De bewegende handen van zijn moeder in de keuken.
Dieren leven tussen de hagen van de tijd. Maaike als persoon is niet meer. In zijn ogen ziet hij een weerspiegeling van de vreemdeling.

Je kunt het niet uitleggen. Lydia ook niet. Henk droomt. Op de bank. Van Schurk. Het is zomer. De hond gaat dood.
Freek ook. Henk droomt.

Oh, u vindt dit raar ? Ik trek me niets aan van commentaar. Ik heb vroeger mijn hoofd gestoten.

Deze parabel is een Borges, op zoek naar een Libris bokaal. Van mij mag t. Waanzinnig. En steengoed.

***** 5 sterren

Meer recensies van Sandra