Spannende thriller met verrassende wendingen

Sandra0004 08 maart 2024 Auteur
Ik heb dit boek als recensie exemplaar mogen lezen van De Crime Compagnie, waardoor dank.

De mysterieuze cover maakt me nieuwsgierig, en omdat ik zelf in de jeugdzorg werk, sprak de flaptekst me erg aan:

Basisschoolleerkracht Walter maakt zich ernstige zorgen over de thuissituatie van zijn leerling Sepp en zusje Mila. Wanneer Jeugdzorg zijn zorgen niet serieus neemt, besluit hij het heft in eigen handen te nemen en ontvoert hij het tweejarige meisje.
Eenmaal thuis raakt hij in paniek en maakt hij een rampzalige inschattingsfout. Een internationale klopjacht ontvouwt zich. Lukt het de politie om Mila weer veilig thuis te krijgen?

Mijn vermoedens dat dit boek wel eens heel erg spannend zou kunnen zijn, klopte helemaal. Wat een spannend boek! Ik heb het amper weg kunnen leggen. Spannend van begin tot einde!

Verweij vertelt het verhaal vanuit het perspectief van verschillende personages in korte hoofdstukken, waardoor het heel goed wegleest. Ze bouwt de spanning op en na elk hoofdstuk wil je toch weer wat verder lezen, om te weten hoe het verder gaat.

De personages komen samen in een perfect uitgewerkt plot, daar kan ik uiteraard niet veel over verklappen, maar geloof me: het is erg verrassend! Soms heb je al een idee waar het naar toe gaat, maar hier wordt je telkens op het verkeerde been gezet. En daar hou ik van!

Het thema over (verwaarloosde) kinderen grijpt je aan en maakt dat deze thriller onder je huid kruipt. Met dit boek zit je gegarandeerd een aantal uren op het puntje van je stoel! Dikke aanrader!

Meer recensies van Sandra0004