Hoop voor een not-so-drama-queen

sarahhartvoorboeken 20 oktober 2019
In Drama Queen volgen we Angel, die samen met haar moeder in een troosteloze buurt woont. Haar moeder, zelf een tiener toen ze Angel kreeg, doet wat ze kan, maar is bij moment zelf nog een kind. Dan komt er een lichtpuntje in Angels leven als er op school een nieuw meisje, Kayleigh, naast haar komt zitten. Ze vinden aansluiting bij elkaar en er begint een mooie vriendschap.

Hoewel de titel van het boek Drama Queen is, is Angel totaal geen drama queen. Het is een nuchter meisje, dat al snel haar plan moest trekken in het leven omdat haar moeder nu eenmaal ook moest werken. Angel weet welke plaatsen en mensen ze in haar buurt moet mijden. Ze staat haar mannetje op school. Soms reageert ze zelfs iets te fel. Omdat mensen haar niet begrijpen. Of omdat ze haar (al dan niet terecht) naar haar gevoel onrechtvaardig behandelen.

Er lopen in Angels leven een aantal dingen anders dan gepland. Ook in het verhaal zijn er een paar onverwachte wendingen. Maar ondanks de grauwe achtergrond en de groezelige omgeving, is het bovenal een verhaal van hoop. Van verbinding die mensen met elkaar kunnen vinden. Van hoe het mogelijk is om er ook nog in moeilijke omstandigheden het beste van te maken. En over hoe mooi de liefde kan zijn eenmaal je die gevonden hebt.

Meer recensies van sarahhartvoorboeken