Zoveel meer dan een safariboek

“Wat niet in de safarigids van je ouders staat” wordt omschreven als een safarigids voor kinderen, maar het is eigenlijk veel meer dan dat. Het is een heel mooi vormgegeven boek in een superhandig formaat. Het boek staat bovendien vol met prachtige foto’s en leuke korte weetjes. Ideaal voor de kinderen die niet graag lange blokken tekst lezen. Enkel door het boek bladeren nodigt al uit om hier en daar een kort tekstje te lezen en zo al wat fijn info te leren kennen over grote en kleine wilde dieren.

Wie graag iets meer achtergrondinfo krijgt, vindt handige informatiepagina’s per dier. Die ook nog eens op een bijzonder leuke manier geschreven zijn.

Een andere afwisseling in het boek zijn de pagina’s à la “Hoe overleef ik mijn safari”, “BFF’s”, enz. Deze zorgen voor een extra luchtige noot.

Het boek is ideaal om op een nachtkastje of op het toilet te laten liggen en dan telkens weer in te bladeren en kleine stukjes in te lezen. De vrolijke toon, de mooie foto’s en de interessante inhoud wakkeren de interesse van kinderen en het respect voor dieren ongetwijfeld aan. En wie weet, vragen ze dan wel aan mama en papa om volgende zomer eens op safari te gaan.

Meer recensies van sarahhartvoorboeken