DNF (niet uitgelezen)

Sari P. 17 mei 2020
Ik besloot om op 60% te stoppen. Ik kan niet genieten van een boek met personages die alleen maar beperkte persoonlijkheden krijgen. De enige woorden die nu in me opkomen zijn gokken, queer en... ja, dat is het. Er wordt niet gesproken over hun gevoel voor humor, hun redenen tot wat ze iets doen, e.d. Bij elke pagina hoopte ik een conflict te lezen, een verandering in de scene, of gewoon een of andere ontwikkeling.

Ik besloot om een paar hoofdstukken over te slaan en ik merkte al snel dat ik niets miste. Dus ik heb het neergelegd en stopte er mee. Deze schrijfstijl gaat te traag voor mij. Het blijft in het heden en behandelt alles in "real time". Alles is met hyperdetails beschreven, wat vaak niets toevoegt aan de sfeer. De dialoog in dit boek blijft ook miniem, zonder al te veel gedachten. Je leest dus alleen maar "dit zag er zo uit" en "toen deden ze dat".

Ik heb geprobeerd om dit boek uit te lezen. Ik merkte de passie van de auteur en dat ze er veel moeite in heeft gestoken. Jammer genoeg is het gewoon mijn ding niet. Het duurde drie dagen om 100 pagina's te lezen. Tijdens deze periode kon ik gemakkelijk mijn energie aan boeken geven die ik wél goed zou vinden.

Meer recensies van Sari P.