Beu gelezen

Sari P. 03 mei 2020
Ik ben verhalen zoals deze beu gelezen. Ik heb het al te veel gezien om verrast te zijn door de sfeer. Je kan letterlijk geen spoilers geven want het eindigt zoals elke andere YA contemporary die over zieke tieners gaat. Het aantal stereotypische thema's getuigt voor mij van weinig creativiteit; "good girl" valt voor een "bad boy" die geen bad boy is, "kijk ik kan divers schrijven" door één karakter toe te voegen, ziektes romantiseren, karakterontwikkeling die uit de deur wordt gegooid omdat iemand verliefd is, en ik kan verder gaan.

Wat ik wel goed vind is dat de auteur het niet te lang maakte, iets wat veel auteurs doen (ik kijk naar u, Stephen King!). Maar ik kan niet om met een moment waarop een verpleegster privacy beleid van ziekenhuizen negeert.

Meer recensies van Sari P.