Afwisselend

Saskia 03 augustus 2023
Toen ik de voorkant van het boek zag dacht ik eigenlijk al gelijk. Dit is een boek voor mij. Toen de achterkant ook nog zag dat de zee een rol speelde wilde ik gelijk meedoen met de Leesclub. Ik had het geluk ingeloot te worden en het boek kwam precies toen ik wel een goed gevoel nodig had. Net geopereerd, kon ik iets langzamer dan normaal beginnen aan duinroos. Met behulp van een duimhulpje lukte dit erg goed. (met minder kracht een boek open houden).
Een nieuwe Nederlands schrijver in mijn favoriete genre Feelgood Hilde van Veeren. Ik was erg benieuwd of ze op mijn te volgen schrijvers komt. Zodat ik gelijk elk nieuw boek op me lijstje kan zetten.
Hilde van Veeren neemt je mee naar Amsterdam, Molly neemt je vervolgens mee op haar reis. Na een zware start voor Molly komt ze terecht in een klein dorpje in Engeland. Gelukkig met haar beste vriendin. Maar al snel komt ze er alleen voor te staan. Zal de liefde haar redden? Of kiest ze toch voor het drukke Amsterdam. Een dagje naar een Country Fair met haar moeder komt er meer spanning in het boek. (buiten het feit dat ik nu zelf ook wel eens een Country fair wil bezoeken.) Natuur, wandelen, geschiedenis alles word rustig met elkaar afgewisseld. De romantiek ontbreekt ook zeker niet. Hilde van Veeren heeft me even meegenomen op haar wandelingen en haar zoektocht naar een nieuw begin.

Ik was even bang dat ik met heel veel vragen achter zal blijven omdat er nog een tweede deel komt. Maar dat is niet het geval. Niet dat ik deel twee niet wil lezen liefst nu maar dat komt vooral door de fijne schrijfstijl, korte hoofdstukken en de juiste evenwicht tussen willen doorlezen en luchtigheid.

Ik geef dit boek 4 sterren doordat ik sommige personages (zoals Atlas) net te veel voor me waren. Maar denk dat andere van de zelfde stukjes zullen smullen. Hilde van Veeren ga ik zeker volgen.

Meer recensies van Saskia