Recensie duistere school

savanna-vries 24 april 2019
Recensie de duistere school, geschreven door : Sandra J Paul

De duistere school is een jeugdthriller, maar eigenlijk een boek voor jong en oud.
Na een hevige storm staat er ineens een duistere school, midden in het veld. Niemand weet hoe die school daar gekomen is. Quinten en zijn vrienden gaan op onderzoek uit, maar als blijkt dat hun school dicht gaat en ze allemaal naar de duistere school moeten, ontstaat er paniek. Quinten wil absoluut niet naar die school, maar zijn vrienden? Die hebben de koffers al gepakt en gaan er vol enthausiasme heen. Kan Quinten zijn vrienden overhalen om er weer weg te komen? Kunnen ze erachter komen hoe die school hier is gekomen? En waarom is iedereen enthausiast en Quinten juist niet? Wat is er hier toch allemaal aan de hand?

In eerste instantie verwachtte ik niet heel veel van het boek. Het zag er veel belovend uit, maar het blijft een jeugdthriller. Nou, dat heb ik dus verkeerd gedacht! Het is een spannend boek die lekker weg leest voor jong en oud.
Er zit een opbouwende spanning is wat het erg prettig maakt om te lezen.
Tuurlijk is het niet al te spannend want het blijft voor de jeugd, maar ik heb er zeker van genoten. Vooral van de misterieuze kant.
De kaft is erg mooi! Er zitten veel details in en nodigt je uit om te lezen. Staat ook zeker mooi in de kast.
De bladzijdes zijn ook erg mooi, mooie achtergrondplaatjes bij elk begin van een hoofdstuk en erg leuke letters ( mooie Q van Quinten) .

Kortom, het is een mooi boek voor jong en oud waarvan ik vind dat iedereen hem eens gelezen moet hebben!

5 sterren voor dit fantastische boek!
Recensie geschreven door : Savanna Vries (bookstagram: @readingsavanna)

Meer recensies van savanna-vries