Recensie

savanna-vries 16 februari 2020
Voor de zekerheid een zwangerschapstest doen, kan geen kwaad toch? Want zwanger? Nee hoor daar moet ik niet aan denken en dat overkomt mij echt niet.
2 streepjes, en ik weet wat dat betekend...
Hoe ga ik dit combineren met school? Werk? Sociaal leven? Wat vinden mijn ouders ervan? Er is maar 1 oplossing. Abortus.
Alleen 1 probleem, de kliniek is 1600 km verderop.
Om het nog erger te maken? Mijn vroegere vriendin is er perongeluk achter gekomen dat ik zwanger ben. Er zit maar 1 ding op, zij moet met mij mee en dit is ons geheim

Veronica en Bailey gaan de roadtrip aan en gaan onderweg naar de abortuskliniek. Je leest hun reis en leert ze kennen, en ze leren elkaar weer kennen. Grappig, emotioneel, serieus en nog veel meer, dit boek zit vol emoties. Beide zo eenzaam, maar ook zo sterk.

Dit boek is geschreven in kilometers, heel bijzonder vond ik! Zo kun je je beter inleven in de situatie en voel je je erg betrokken.

Het boek leest fantastisch vlot weg, je bent er zo doorheen. Het is luchtig geschreven in duidelijke taal.

Gaat het alleen om abortus? Nee juist helemaal niet. Het boek gaat niet specifiek over abortus, dit doet de kaft en titel wel lijken. Het boek vond ik meer gaan over de trip erna toe en over de meiden.

Het is een taboe doorbrekend boek, maar zonder enige diepgang, wat ik erg jammer vond.

Opzoek naar een vlot geschreven boek waarin je even heerlijk kan wegzakken? Een boek waarover je niet echt moet nadenken? Dan is dit zeker een boek voor jou!

Toch geef ik dit boek nog 4 sterren, het mist de diepgang, maar het blijft wel een mooi, bijzonder boek.

Meer recensies van savanna-vries