Recensie

savanna-vries 10 juli 2019
Recensie: alice in zombieland (1)
Boek geschreven door: Gena Showalter

Korte beschrijving:
1 woord: Fantastisch!
Dit boek is zo mooi geschreven dat ik hem zowat in 1 ruk heb uitgelezen. Het is totaal niet te vergelijken met Alice in wonderland, behalve de wolk in een vorm van een konijn en dat de hoofdpersoon Alice heet.
Alice woont samen met haar zusje, vader en moeder in een huis. Een normaal gezin? Niet bepaald. Haar vader ziet dingen die niemand anders zit. Het zijn monsters, gevaarlijke monsters waar ze moeten tegen leren vechten. Naar buiten in het donker? Dat zit er niet in! Alice verklaard hem voor gek. Wat nou monsters? Mijn vader is gek er zijn geen monsters. Totdat ze op de terugweg van een feest(waarvan Alice haar ouders heeft overgehaald) terug rijden. Ze krijgen een ongeluk en alice is de enige overlevende. Ineens ziet ze het. Monsters. Overal. Haar vader was niet gek.
Als ze op school komt ontmoet ze cole en zijn vrienden. Samen gaan ze het gevecht aan. Strijden zullen ze tegen de monsters. Maar wat gebeurd er tussen cole in alice? Wat als er allemaal vijanden op de loer liggen? En hoe verloopt het tussen alice en haar beste vriendin Kat?

Een boek vol verassingen, en wat heb ik er van genoten! Het is zo geschreven dat je niet wil stoppen met lezen. Een erg fijne schrijfstijl!
Een boek vol met liefde, vriendschap, humor, gevaar en horror. Een geweldige combinatie. De bezorgheid aan alle kanten om alice laat je zo meevoelen dat het voelt alsof je erin mee doet. Gelukkig is dit boek 1 van de 4 en kunnen we nog even verder genieten!
Een echte aanrader!
Een dikke 5 sterren!

Recensie geschreven door: Savanna Vries (@readingsavanna)

Meer recensies van savanna-vries