Leesvoer voor dappere kids

shirley pellikaan 18 januari 2023
Ben jij een stoere lezer die wel tegen lekker wat griezelmomenten kan?
Dan moet je deze zeker lezen.

Inhoud:
Rowin Kelsie lijkt een heel gewoon twaalfjarig meisje, maar dat is ze niet. Ze woont in een groot huis met een privékerkhof in de tuin, en haar enige vrienden zijn de geesten die daar wonen. Als op haar dertiende verjaardag een mysterieuze graaf in een mistwolk verschijnt, krijgt Rowin een visioen over monsterlijke wolven die haar kerkhof vernielen. Ze weet zeker dat het visioen en de graaf iets met elkaar te maken hebben. De grote vraag is alleen: wat? Om haar kerkhof te redden, zit er voor Rowin niets anders op dan haar veilige omgeving te verlaten en samen met haar geesthondje Zombie op zoek te gaan naar het geheim van de graaf. En dat brengt haar op duistere plekken.

Omdat over begraafplaatsen struinen helemaal mijn ding is, lees ik ook steevast boeken waarin dat thema voorkomt. Of het dan volwassen of jeugd is, maakt mij niet uit.
Dus ik trok de stoute schoenen aan en stuurde Marjo de Vroed een berichtje. Zo kwam het boek 'Het donkere visioen' op mijn pad.

'Het donkere visioen' is een spannend jeugdverhaal in een mooi hardcover jasje, lekker vlot geschreven, korte hoofdstukken en op het juiste jeugdniveau geschreven.
Ook leuk om voor te lezen. (Al dan niet voor het slapen gaan misschien) Je kan qua spanningslevel een beetje denken aan Paul van Loon.

Iedere eerste bladzijde van een nieuw hoofdstuk begint met een zwart/wit afbeelding. De letters op die bewuste bladzijde staan wit in het zwart. Het geeft een leuke extra touch aan het boek.

Ik vind het fijn als een verhaal beeldend geschreven is. Marjo weet dit ook precies zo neer te zetten, alsof je zelf een van de vrienden bent van Rowin en met haar het avontuur aangaat.

Het is een spannend verhaal maar toch ook luchtig door hier en daar wat toegevoegde humor.

Wie denkt dat het nooit spookt op een begraafplaats denkt er na dit boek wel anders over.

Ik heb gehoord dat een nieuw avontuur met Rowin Kelsie in de pen zit. Ik kijk er alvast naar uit.

Meer recensies van shirley pellikaan