'Ik ben onschuldig, wat maakt het dat je mij geloven zal?'

shirley pellikaan 10 september 2020
Marijke en Tim zijn pas getrouwd en niets lijkt hun geluk in de weg te staan. Totdat er op een dag een aanslag wordt gepleegd waarbij Marijke en Tim gewond raken en in het ziekenhuis terecht komen. De politie heeft weinig aanknopingspunten. Marijke is de rode draad in het geheel, maar draagt een groot geheim met zich mee wat ze eigenlijk niet zomaar kan delen met de buitenwereld. Als ze het toch probeert te vertellen, wordt ze ongelovig aangekeken. Ze zal het in haar eentje moeten zien te klaren. Langzaam maar zeker ontvouwt er een spannend verhaal, waarin iedereen elkaar steeds meer wantrouwt, met de vingers naar elkaar wijst, dat leidt naar een verrassend einde.

Het verhaal leest lekker vlot weg, niet te lange hoofdstukken. Ik kon me wel goed in Marijke verplaatsen, voelde de emoties, frustraties en de onmacht alsof ik daar zelf stond, de gebeurtenissen worden goed beeldend neergezet. Het bovennatuurlijke tintje voegt ook zeker iets toe aan het verhaal. Dat thema wordt niet vaak gebruikt in een thriller en moet je als auteur wel durven aanroeren.

Hoewel ik het een boeiend verhaal vond, en ik zeker aanraadt om te lezen, toch een kleine kanttekening: Ik vond dat Marijke als hoofdpersoon goed neergezet werd, maar eigenlijk toch ook dat haar gave te weinig werd beschreven. Die gave speelt eigenlijk toch een behoorlijke rol in het verhaal, dus had meer aanwezig mogen zijn door het hele boek heen. Het had het verhaal net nog wat meer dimensie gegeven denk ik.

Niettemin geef ik het boek 4 sterren, lekker leesvoer en hoog spanningsgehalte.

Marianne Swinkels bracht onlangs, januari 2020, haar tweede boek uit : Loslaten doet pijn, een waargebeurd aangrijpend verhaal.

Meer recensies van shirley pellikaan