Klassieker. En terecht

sidefield 27 juli 2020
Louis Couperus: je moet er van houden. En ik hou er van. Oud-Nederlands taalgebruik (je moet er moeite voor doen), traag voortschrijdende scenes en beschrijvingen van de hogere Haags(ch)e lieden. Je heerlijk laten meevoeren naar het eind van de 19e eeuw. Het boek heet Eline Vere, maar het gaat net zo goed over andere lieden in haar omgeving. Het is een dik boek, maar na al die prachtige bladzijden is het toch weer jammer dat er een eind aan komt. Voor de boekenlijst voor school heb ik ongeveer 35 jaar geleden De Stille Kracht van Couperus gelezen. Die moet ik maar weer eens zien te vinden. Eline Vere wordt gerekend tot de Klassiekers en terecht. Even een tip bij het lezen: maak voor je zelf een overzicht wie wie is, want anders raak je het relationele overzicht kwijt.

Meer recensies van sidefield