Een feest van herkenning

Sigried 15 februari 2023 Hebban Recensent
Dit is een prachtig pleidooi om af en toe bewust rust in te lassen. May legt op een poëtische manier uit dat niets doen niet gelijk hoeft te staan met luiheid of een gebrek aan efficiëntie. Wel integendeel: winteren helpt om opnieuw stevig op je benen te staan en bewust om te gaan met dingen en mensen om je heen.

Ze legt de link met de natuur, zonder voorbij te gaan aan de verschillen tussen mensen en dieren, of tussen mensen en planten.

Ik ben nog niet klaar om de winter - of het winteren - volledig te omarmen, maar ik vond het een inspirerend boek, dat me hopelijk zal helpen om me minder af te zetten tegen de donkere dagen. Wintering is een boek om jaarlijks te herlezen, zodat de boodschap blijft nazinderen.

Meer recensies van Sigried