super tof boek

silena-horijon 26 september 2022
Als Owen, Gemma, Ally en Tod allemaal een dreigmail krijgen hoeven ze niet lang te denken over wat ze hiermee doen. Ze zullen allemaal alles doen om hun geheim geheim te houden, niemand mag er ook achter komen wat hun geheimen zijn want dat kan hun hele leven kapot maken. Ze kennen elkaar nauwelijks maar moeten toch samenwerken om te doen wat ze afperser van ze wil, dit gaat niet zonder slag of stoot want hoe ga je om met deze druk ?

Alle personages hebben een eigen karakter, dit vond ik mooi gedaan omdat op een middelbare school je dit ook echt veel ziet, de een is nogal opvliegerig waar de ander dan weer heel lief en rustig is.

Het grootste en meteen ook belangrijkste thema van dit boek is pesten, en ik denk dat de auteur hier echt een goede zet mee heeft gezet. Want pesten is helaas op de dag van vandaag nog steeds een groot probleem, op elke school word wel gepest en ik denk dat dit verhaal dit ook weer laat zien. Het is ook mooi uitgelicht en word veel besproken waardoor het boek nog meer lading krijgt.

De schrijfstijl is erg fijn, het boek is natuurlijk geschreven voor jeugd vanaf 11 jaar dit merk je wel aan de schrijfstijl, maar ik vond dit niet vervelend. De korte hoofdstukken vond ik heel fijn, zo wil je toch veel sneller doorlezen.

Ik raad dit boek zeker aan voor mensen die van thrillers houden en zeer zeker aan jeugd die van spannende boeken houden.

Meer recensies van silena-horijon