super tof verhaal

silena-horijon 01 oktober 2022
Het verhaal begint met Enna, Enna is een jong meisje dat vaak bij haar moeder in de boekenwinkel is. Op een dag ziet ze een vreemde man met een groene hoed, wat misschien nog wel veel vreemder is is dat ze de man in een heel zeldzaam boek ziet schrijven maar dat is nog niet alles, want ze ziet dat dit gebeurd met een soort gloeiende groene inkt. Ze vind deze sporen overal samen met een zeldzaam teken, Het teken van het inktgenootschap. Telkens als er een boek word veranderd, veranderd er ook iets drastisch in Enna haar leven. Enna vind dat dit moet stoppen en infiltreert daarom in het inktgenootschap van meneer Fabel de vreemde man met de groene hoed. Maar al snel komt Enna erachter dat het allemaal niet is zoals het lijkt. Lukt het Enna om het inktgenootschap te stoppen en haar wereld weer te maken zoals die altijd was ?

De magie die in dit verhaal beschreven word vind ik echt ontzettend leuk, de meeste mensen hebben een hekel aan om in boeken te schrijven. Laat dit hele verhaal daar nu eens over gaan. Ik kon me dit verhaal enorm goed inbeelden door hoe goed alles beschreven is.

Ik vond het een erg leuk boek, ik merkte wel dat het begin een klein beetje moeizaam op gang kwam. Maar dat kwam al snel helemaal goed en las ik dit boek als een speer uit.

De schrijfstijl van Perrin is heel erg fijn en vlot, dit maakt ook dat het boek wat sneller te lezen is. Wel vond ik de hoofdstukken erg lang, dit vond ik jammer. Maar verder was het een super tof boek en met de nodige spanning of Enna het gaat winnen geef ik dit boek zeker 3 sterren. Ik ben ontzettend benieuwd naar het volgende deel.

Bedankt uitgeverij de fontein voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van silena-horijon