De verrassing van 2020

Silke Gorremans 23 oktober 2020
Het was liefde op het eerste zicht tussen deze cover en mij. De kleuren, de stijl… ik was meteen betovert. Zo betovert dat ik zelf niet zag wie de auteur was. Kerri Maniscalco en ikzelf hebben nogal een woelig verleden. Ik ben reeds viermaal begonnen met Stalking Jack The Ripper en ik heb het boek even vaak terug opzij geschoven. Maar liefde op het eerste gezicht maakt gelukkig echt blind. Ik moest en zou dit boek lezen.

Een week later ben ik niet alleen smoorverliefd op de cover, maar ook op het verhaal. Ik weet gewoon niet hoe ik deze review moet schrijven. Want ik wil alleen maar lyrisch over het boek praten. Het is waarschijnlijk onnodig te zeggen dat Kingdom of the wicked een van de beste boeken is die ik in 2020 mocht lezen.

Kingdom of the wicked combineerd dan ook alles waar ik dol op ben ik verhalen. Het hoofdpersonage is Emilia een heks. En dan bedoel ik geen new age nieuwe heks, maar een echte heks. Eentje met tonnen magie, een echte grimoire en een bloedlijn vol krachtige heksen. Mensen die mijn reviews volgen zullen waarschijnlijk ook wel weten dat ik sterke vrouwelijke personages heel erg apprecieer. Emilia is hier het perfecte voorbeeld van. Doorheen het boek ondergaat zij een serieus groeiproces. Ze groeit van een stil en onzeker meisje uit tot een sterke op wraak beluste power vrouw.

En dan zijn er The Wicked, ofwel de zeven prinses uit de hel. Ik ben dol op boeken over demonen, gevallen engelen of the Apocalyps. The kingdom of the wicked stapt weg van de klassieke Bijbelse mythologie en weeft een complete nieuw verhaal. Een eigen mythe rond de duivel en zijn helse koninkrijk. De demonische Prinsen zijn ijzersterke personages die mysterieus, intrigerend en duister zijn. Ze zetten hun klauwen in jou als lezer en laten niet meer los. Ik ken niet wachten om hen allemaal te leren kennen in het tweede boek in de serie.
En als laatste grote pluspunt staat het boek vol van liefde voor eten. Ik ben dol op boeken waar eten centraal staat of dat zich afspeelt in restaurants. Dit verhaal druipt van de recepten, gerechten en verwijzingen naar de Italiaanse keuken.

Kingdom of the wicked is voor mij zonder twijfel de verrassing van 2020. Het is een ongelooflijk spannend, magische en vooral sterk verhaal. Het is donker, mysterieus en gevuld met blood, afgerukte lichaamsdelen en magie. Ik zit op hete kolen voor het volgende boek!

Meer recensies van Silke Gorremans