Absolute must read

Silke Gorremans 22 september 2020
The Sun Down Motel is een boek dat me complete van mijn sokken heeft geblazen op een uiterst onverwachte manier. Het is een boek dat ik zelf nooit zou gekozen hebben en waarschijnlijk zelf compleet genegeerd zou hebben in een boekenwinkel. Maar het werd me door een aantal mensen aangeraden en dan begint het bij mij toch te kriebelen om eens te kijken waar alle heisa over gaat. En wauw… dit boek was zonder twijfel alle heisa waard.

Ik ben zelf nogal een angsthaasje, echte horrorboeken zijn niet aan mij besteed. Maar The Sun Down Motel is een erg atmosferisch boek. Tijdens het lezen had ik op meerdere momenten kippenvel, maar op een aangename manier. Simone St James slaagt er in enkel met haar woorden je echt mee te nemen naar het motel en de gebeurtenissen. Het hele boek ademt echt sfeer uit en zorgt ervoor dat de uiteindelijk verhaallijn meer tot zijn recht komt.

En die verhaallijn op zichzelf mag er ook zonder twijfel zijn! The Sun Down Motel is geschreven met een dubbele tijdlijn. Enerzijds volgen we Viviane in 1982 terwijl ze de duistere geheimen van het motel onderzoekt. Anderzijds volgen we haar nichtje Carly in 2017, terwijl ze probeert te achterhalen waarom haar tante plotseling verdween tijdens haar nachtshift in het hotel. Doorheen het boeken switchen we steeds tussen de twee tijdslijnen en leer je stilletjes aan wat er zich in het hotel heeft afgespeeld. Net als Carly weet je niet wat er aan de hand is, maar voel je de spanning opbouwen zowel in de jaren 80 als in de hedendaagse setting.

Ik wil niet te veel weggeven over dit boek, want The Sun Down Motel is een van die boeken waar je eigenlijk zonder enige achtergrond in moet duiken. Het enige wat je moet weten is dat het een hybride boek is. Een thriller, met een eng paranormaal kantje. Ideaal om te lezen tijdens de maand oktober!

Meer recensies van Silke Gorremans