Een geurloos land

Silvia Arntz 23 mei 2016
"een land waar voornamen niets betekenen is een merkwaardig land", aldus meneer Linh, die zijn eigen land vanwege oorlog is ontvlucht. Het land waar hij vandaan komt en ook het land waar hij terecht komt wordt niet genoemd, maar duidelijk is dat het een wereld van verschil is. Meneer Linh vindt het een zonder geuren. Samen met Sang díu heeft hij moeite om zijn plek te vinden. Dan sluit hij een ontroerende vriendschap met Bark, een eenzame weduwenaar. Ondanks de taalbarriere helpen de mannen elkaar en krijgt beider leven weer een beetje kleur. Een mooi, klein, verrassend verhaal.

Dit is mijn kennismaking met het werk van Philippe Claudel. Dat kwaliteit boven kwantiteit gaat bewijs dit boekje.

Meer recensies van Silvia Arntz