The Hideaway Inn

SimoneGJ 04 september 2023
The Hideaway Inn is onderdeel van de Regenboog Romance serie van HarperCollins. Dit zijn romantische feelgood queer verhalen.

Vince Armato, die vroeger skinny Vinny genoemd werd, heeft na zijn vertrek uit New Hope hard aan zichzelf gewerkt, of eigenlijk heeft hij een muur om zichzelf gebouwd. Hij heeft nu een strak, afgetraind lijf, is een harde zakenman en laat niks in de weg komen van zijn carrière.

Dan gaat hij toch terug naar New Hope, maar alleen om van zijn vastgoedinvestering 'The Hideaway Inn' weer een succes te maken, zodat hij het met flinke winst kan verkopen en snel weer weg kan.

Maar voordat hij goed en wel in New Hope aankomt, staat hij oog in oog met zijn oude vriend Tack, iemand die hij liever niet had gezien, want het veroorzaakt direct een steek in zijn hart. Vince neemt zich voor zich niet door Tack te laten afleiden, want hij is maar met 1 doel naar New Hope gekomen en wil er zo snel mogelijk weer weg. Maar of dat zo makkelijk zal gaan?

Het is een mooi feelgoodverhaal met de nodige dosis humor. Ik heb een paar keer erg moeten lachen om uitspraken of handelingen van personages.
Maar ook heeft dit verhaal een diepere laag, waarbij het gaat over pesten, jezelf mogen en kunnen zijn, gender en seksualiteit.

Hoewel ik erg moest wennen aan de botte Vince Armato, kwam ik er ook al snel achter dat dit een enorm masker is wat hij, door wat er in zijn verleden gebeurd is, heeft opgezet. Tack is een ontzettend lieve en behulpzame man, die hard zijn best doet om die muur om Vince af te breken, al wordt hij daardoor ook meerdere keren geconfronteerd met dingen die hij zelf in het verleden niet zo goed heeft aangepakt. Naast deze twee personages bevat het verhaal meer personapersonages waren, dat het soms wat afleidde van het echte verhaal en de boodschap die de schrijver naar mijn idee probeert over te brengen.

Een leuk queer-feelgoodverhaal, met fijne humor en een mooie boodschap!

3,5⭐

Meer recensies van SimoneGJ