spanje olË

Sissybaltissen 09 november 2022
de spaanse liefdesleugen mocht ik meelezen in de hebban leesclub waarvoor mijn dank.

Ik had me ingeschreven voor deze leesclub omdat het verhaal me direct heel erg aansprak.
Eenmaal het boek ontvangen bleek het een heerlijke dikke pil met een mooi roze kaft waarop duidelijk te zien is waar het boek over gaat, het zag er uitnodigend uit. Zo'n dikke pil geeft toch het gevoel dat er een heel mooi uitgewerkt verhaal achter schuilt.

Catalina heeft haar familie een beetje voorgelogen door te zeggen dat ze haar vriendje meeneemt naar de bruiloft van haar zus, alleen heeft ze geen vriendje. Ze moet dus op zoek naar een "slachtoffer"die wil meegaan naar de bruiloft in Spanje en wil spelen haar vriendje te zijn overtuigend genoeg voor de familie maar ook haar ex die ook op de bruiloft aanwezig is. Aaron haar collega bied zichzelf aan, maar is hij de geschikte kandidaat?

Ik vind het verhaal wat langzaam op gang komen in het begin en het duurt ook even eer we in Spanje aankomen. Eenmaal in spanje gaat het verhaal in vlotte vaart en zit je echt helemaal in het verhaal. Gedurende het verhaal leren we Catalina goed kennen en gaan we ook begrijpen waarom ze perse een vriendje mee wil nemen naar de bruiloft van haar zus. Voor mij had Aaron wel iets meer uitgewerkt mogen worden maar evengoed komt het verhaal mooi tot zijn recht en zijn de Spaanse accenten die in het boek verwerkt zijn een mooie aanvulling. Ik heb echt met een fijn gevoel deze roman gelezen en zou hem zeker aanraden aan anderen om te lezen.
Gezien het het debuut is van de schrijfster ben ik benieuwd wat ze hierna nog gaat uitbrengen en ga ik zeker kijken of ik dat boek net zo interessant vind om te gaan lezen.
In deze snap ik de tik-tok hit dan wel en vind ik het boek ook een echte aanrader.

Meer recensies van Sissybaltissen