16 jaar en ongewenst zwanger

Sissybaltissen 09 maart 2022
Ik zag dit boek laatst op facebook voorbij komen en hoewel het een c-boek is wou ik het toch graag lezen. Het thema sprak me als moeder van 4 kinderen heel erg aan en ik heb een schoondochter die op 16 jarige leeftijd mama is geworden van onze kleinzoon nu 1 jaar oud.
Dan komt het allemaal erg dichtbij.

Het boek leest voor mij erg makkelijk weg en heb het dan ook in 1 uur tijd uitgelezen.

Feline is 16 en ontdekt dat ze al ong 12 weken zwanger is van haar ex vriendje, van schrik en omdat ze niet met haar ouders durft te praten besluit ze alleen haar vriendin in vertrouwen te nemen en via de huisarts een abortus te krijgen, om bij de kliniek te komen moet ze nog een goede vriend inlichten en om hulp vragen om haar met de auto naar de kliniek te brengen.
Is dit echt de juiste keuze die ze kan maken ?
Of zijn er toch nog andere optie s ?
En moet de vader van het kindje ook al is hij haar ex niet ook ingelicht worden ?
En hoe zit het met de ouders ?
Ik vind dat dit een mooi verhaal is waar alles aan bod komt wat aan bod hoort te komen en waar jeugdigen zelf niet direct aan denken wat dat betreft is het en een mooi verhaal en toch ook informatief.
Mooi geschreven in een prettige schrijfstijl.
Persoonlijk had ik het nog wel wat meer uitgewerkt willen zien.

Meer recensies van Sissybaltissen