geen echte thriller

voor thrillers en more mocht ik meedoen met de leesclub voor dit boek.
Ik had er onwijs veel zin in, lees graag thrillers en dit verhaal sprak me erg aan.
de cover van het boek vindt ik niet heel pakkend en ik denk dat ik er in de boekhandel snel overheen zou zien hij springt niet heel erg eruit zeg maar uitgestald op een tafel als thriller.

het verhaal gaat over 4 koppels die samen op reünie gaan naar een vakantiehuisje wat ze jaarlijks doen sinds hun studententijd.
Al gauw treft 1 van hen het noodlot en deze wordt overleden aangetroffen in kamer nummer 5 , de kamer die ze gebruikten voor iemand als die te dronken was om naar de eigen kamer te gaan slapen.
Is het een natuurlijke dood of is er toch meer aan de hand?
Claire gaat op onderzoek uit en ontdekt geheimen die een ander licht op de zaak doen schijnen en stukje voor stukje valt de puzzel in elkaar.

Wat vond ik van het boek:

Helaas een stuk minder spannend dan ik verwacht/ gehoopt had.
Ik vind het dan ook niet echt een thriller en het verhaal erg emotieloos geschreven.
Ik kan me bijv. niet voorstellen dat je je partner zo snel mogelijk wil laten cremeren zonder de doodsoorzaak goed te weten, hiervoor zou ik de onderste steen boven willen hebben. Zelfs als je geen goed huwelijk hebt kan ik me niet voorstellen dat er zo weinig liefde voor elkaar is dat je zo emotieloos kunt zijn.
Ik zat dan ook vaak met de vraag hoe dan in me hoofd en kon me niet identificeren met de hoofdpersoon in dit geval Claire in het boek. Als ik dat wel zou kunnen zit je er toch net even lekkerder in het verhaal.
Wel vind ik het een boek dat lekker vlot leest en heeft de schrijfster een hele fijne schrijfstijl.
Mijn tip is wel om als je echt doorgaat met thrillers schrijven het verhaal opzich klopt maar voor mij zou er echt meer spanning en emotie in moeten zitten.

Meer recensies van Sissybaltissen