Vriend of vijand...

Sofie 05 mei 2024
Via vrouwenthrillers in samenwerking met De Crime Compagnie mocht ik het e-book ontvangen in ruil voor een recensie en het was een dankbare opdracht!

Zoals altijd mag je bij het lezen van een boek van Sophie Wester op het puntje van je stoel gaan zitten. Dat is bij Schaduwkant niet anders....het is uitgewerkt tot een heel spannende psychologische thriller met een ijzersterk plot!

Ellen, alleenstaande mama en docente op dezelfde school waar haar zoon Mick studeert, komt in een wirwar van leugens terecht en weet zich amper staande te houden. Hun band is mede door de verwerking van het verlies van de man van Ellen, vader van Mick waar ze elk op een gans andere manier mee omgaan al heel fragiel geworden en als Mick zich als puber volledig tegen haar opzet ontspoord het helemaal.
Onder Micks vriendenkring werken ze challenges voor elkaar uit en zoals dikwijls in zo studentengroepjes
voel je de onderlinge groepsdruk waardoor de opdrachten alleen maar uitdagender worden. Zo weten ze ook niet meer wie op wie kan vertrouwen en loopt de spanning binnen het groepje hoog op.
Wanneer ze met school een examenreis maken en Ellen door een uitval van een collega alsnog mee gaat als begeleider ziet ze het vriendenclubje ontsporen.
Als dan een mede studente uit het groepje dood terug gevonden wordt en Mick van het complex verdwijnt is er volledige paniek.. in hoeverre is Mick betrokken en kan ze hem überhaupt nog vertrouwen.
Je wordt meegesleurd in  verdenkingen en elk motief per personage waardoor je mee op zoektocht gaat naar de moordenaar.
De vlotte schrijfstijl met de goed uitgewerkte karakters laten je meeleven in hun angst en wantrouwen naar elk mogelijke dader.
Ik heb enorm genoten van dit boek, een echte aanrader!

Meer recensies van Sofie