Verhaal om van te smullen!

Sofie 11 mei 2023
We leren Sofia, intussen 72 jaar oud, en verblijvend in een hospice waar ze tot haar pensioen als kokkin heeft gewerkt.
Haar kookkunsten hebben haar in het verleden ook al tot noemenswaardige avonturen gebracht.
In het hospice komt Sofia met Evi, dochter van de dementerende buurvrouw, en journaliste, in gesprek. Evi zit in een dipje, op professioneel vlak en haar zelfvertrouwen staat op een laag pitje. Beide dames hebben wel nood aan een goed gesprek en Sofia ziet misschien wel een kans om
een niet opgeloste zaak af te ronden en enplus Evi een boost in haar journalistieke carrière te geven.
Zo vertelt Sofia voor de allereerste keer over haar verleden.. net voor het overlijden van haar mama ontvangt ze een brief van haar pa die inmiddels in New York woont maar nooit niks van zijn vaderschap heeft aangetrokken.  Ondanks dat ze haar pa niet kent besluit ze hem toch te gaan opzoeken..wat ze niet zag aankomen is dat haar vader binnen de kortste keren ook komt te sterven. Ze erft het huis en besluit een nieuw leven op te bouwen in New York.
Al snel krijgt ze een job als kluis bewaarder. Op een dag komt een man onwel bij het bezoek aan zijn kluis, Sofia biedt eerste hulp aan en vindt daarbij belangrijke documenten. Door deze gebeurtenis verliest Sofia haar job bij de bank en besluit als kokkin te gaan werken.
Undercover weliswaar en niet toevallig bij een maffiabaas waar ze hoopt meer duidelijkheid te krijgen over de toch zo moeilijk te ontcijferen documenten.. pas dan ga je op het puntje van je stoel zitten!

Via Vrouwenthrillers kreeg ik de kans om als recensent het boek van Marja West & Anna Bontekoe "Het zal nooit meer kaviaar zijn " te lezen. De combinatie van recepten en leuke intro trok mijn aandacht.
De cover voorspelde een luchtige chicklit maar wat een spanningslijn!!
Het boek leest als een vaart.. meteen wordt je in het verhaal meegetrokken en kruip je in de huid van het personage van Sofia die heel beeldig wordt omschreven.

Wat heb ik genoten van dit boek!
Als enig negatieve puntje: wat spijtig dat het boek zo snel uit was.. ik dacht nog een 70 tal pagina's te gaan maar dan kwam ik bij de recepten..die het dan ook terug goedmaken. Wederom..om van te smullen!

Meer recensies van Sofie