Dubbel gevoel

Sofie 05 juni 2020
Sara is het hoofdpersonage in en woont samen met haar vriend Sigurd in het geërfde huis van zijn opa. Hun huis is volop in de verbouwfase maar Sigurd kluste een mooie ruimte die Sara de mogelijkheid geeft thuis een praktijk als therapeut uit te bouwen en helpt tieners met psychologische problemen.
De ruzies die de verbouwingsstress met zich meebrengt en de financiële problemen leggen de eerste scheurtjes in de relatie tussen Sara en Sigurd bloot.
Als Sigurd op een gepland weekend met zijn vrienden niet opdaagt en op een mysterieuze wijze verdwijnt is Sara volledig de pedalen kwijt. Is Sigurd wel degene die ze voor ogen had? Deed ze wel genoeg moeite voor hun relatie? Wie kan ze nog vertrouwen? Zeker als er blijkt dat iemand bij haar thuis is binnengeweest, er zaken worden verplaatst en Sara in de gaten wordt gehouden door geplaatste camera's in haar huis. In de zoektocht naar de dader van de vermoorde Sigurd wordt de spanning wel opgebouwd al verzanden ze dikwijls in de te gedetailleerde schrijfstijl. Alle personages worden uitgebreid omschreven om dan dikwijls heel snel weer op de achtergrond te verdwijnen. De schrijfster gaat vooral heel erg in op de gedachtengang van Sara al blijft t moeilijk om Sara zelf te doorgronden.
Dit boek werd door de uitgeverij als thriller uitgegeven en daardoor had ik er meer spanning en complottheorieën in verwacht, en dan nog worden de spannendste momenten op zijn beurt beetje teniet gedaan door de te gedetailleerde schrijfstijlstijl.
Het verhaal op zich zou ik meer als mysterieus omschrijven waardoor je toch in het boek blijft hangen en verder wil lezen.
Gelukkig heeft het plot een verassend einde en achteraf besef je dat de schrijfster er toch in geslaagd is je op het verkeerde been te zetten. Ik geef het boek 3 sterren.

Meer recensies van Sofie