Een kunstwerk!

Gebroken Zandloper is veel meer dan alleen een erotisch boek. Het verhaal leest als een romantisch reisverslag naar een goot mysterie dat moet worden opgelost. Ik vind het een combinatie van verschillende genres waaronder het element fantasy heel mooi in verweven is.

Ik had nog nooit eerder een boek met zoveel erotiek gelezen. Het waren de recensies die ik op internet zag rondgaan die ervoor gezorgd hebben dat ik heel nieuwsgierig werd naar deze serie. Het verhaal gaat over Juliette die door haar grootvader op een mysterieuze reis wordt gestuurd, waarbij ze veel over zichzelf leert kennen. Afhankelijk was ik een beetje nerveus om aan dit boek te beginnen, heel eerlijk, te veel intieme scenes in een boek vind ik al snel saai. Maar dat had ik met gebroken zandloper dus absoluut niet. Wat er gebeurt, heeft alles te maken met het plot van het verhaal. Er is een reden dat Juliette en de mensen om haar heen deze beslissingen maken. Het boek was dan ook totaal anders dan ik had verwacht. Je wilt echt weten wat er aan de hand is met Juliette. Waarom maakt ze zulke opeens totaal andere levenskeuzes? Waarom heeft haar opa haar naar Rome gestuurd? Waarom gaan de mensen om haar heen zo mee met haar gevoel?

De schrijfstijl van Joseph Roelands is indrukwekkend mooi. Hij weet precies de sfeer in onder andere Rome te beschrijven. Het is alsof je mee op reis gaat met Juliette en samen met haar opzoek gaat naar antwoorden. Als lezer wordt je helemaal betrokken bij het verhaal. Ik vind het een kunst om zo mooi te kunnen schrijven. Als een boek een schilderij zou zijn geweest, had gebroken zandloper van mij naast de Nachtwacht in het Rijksmuseum mogen hangen. Het krijgt van mij vijf sterren. Ik raad dit boek zeker aan als je van kunst houdt!

Meer recensies van Sophia L. Montgomery