Hele fijne schrijfstijl!

Sophia L. Montgomery 20 november 2023
Wauw, wat kan Inge lekker schrijven. Het verhaal begint meteen super spannend, zal Nimue voor de test slagen? En die spanning, blijft van de eerste tot de laatste pagina.

Wereld zonder water leest heerlijk makkelijk weg. Inge heeft een kalme en prachtige schrijfstijl. Ze weet je mee te nemen met haar personages. En het mooie is, dat ze allemaal heel erg menselijk zijn. Nimue is niet zo lief, ze zegt wat ze denkt. Je kan niet om haar heen. Terwijl de ene na de andere nare gebeurtenissen haar teisteren, blijft ze sterk en standvastig door het hele boek heen.

Het verhaal heeft een duister randje waardoor de spanning erin blijft. Het is niet zoetsappig. Wat gebeurt er als er nog amper water in de wereld zal zijn? Hoe leven de mensen dan? Inge heeft een rauw en realistisch toekomstbeeld weten neer te zetten met dit boek. En door haar prachtige schrijfstijl, heb je het gevoel alsof je midden in die wereld bent terwijl je leest.

Divergent en The hunger Games hebben er een zusje bijgekregen met Wereld zonder Water. Ik heb genoten van dit verhaal. Het krijgt van mij een dikke vijf sterren en ik verheug me op deel twee.

Meer recensies van Sophia L. Montgomery