Waan je in een andere wereld

Sophia L. Montgomery 06 december 2023
Kim ten Tusscher heeft een heerlijke schrijfstijl. Vanaf het begin af aan is het boek intrigerend.
Het hoofd personage Lilith is duidelijk een zeer getraumatiseerd meisje, de littekens en beschadigingen op haar lichaam zijn het bewijs daarvan. Maar wat is er met haar gebeurd?

Vanaf het begin wordt je meegenomen in het verhaal. Ik hou echt van boeken waarin de hoofdpersonages super kwetsbaar overkomen, maar eigenlijk erg gevaarlijk zijn. Kim ten Tusscher weet dit heel mooi te beschrijven. Lilith komt als een hopeloos meisje het verhaal in en blijkt een drakenwisselaar te zijn die enorm veel kracht onder haar huid heeft zitten.

Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar ik zie hier een hele mooie boodschap in. Ondanks alle trauma’s die veel mensen in het leven meemaken, zijn ze veel sterker dan ze denken. Lilith is beschadigd, ja, en heeft vreselijke dingen gedaan. Maar eigenlijk zit er geen kwaad in haar. Ze is gelovig en wordt gemanipuleerd, iedere keer opnieuw, terwijl ze eigenlijk alleen maar goed wil doen. Je volgt de innerlijke strijd van een drakenwisselaar in een wereld vol magie en wordt er volledig in meegenomen, heerlijk.

Je blijft niet alleen doorlezen omdat je wilt weten wat er met Lilith gebeurd, en of ze het kan winnen van de mensen die macht over haar willen hebben. Je blijft ook doorlezen door de prachtige wereld die Kim ten Tusscher heeft beschreven. Het boek krijgt van mij vijf sterren, het is een diep en intrigerend verhaal.

Meer recensies van Sophia L. Montgomery