Heftige onderwerpen

Stephannie32 08 februari 2024
Onlangs las ik het boek machteloos van Lois Blommestein, inmiddels heeft ze al een aantal thrillers geschreven met serieus pittige onderwerpen, zoals deze ook.

Machteloos gaat over een
2 jonge vrouwen, zo heb je Joan en Jaimy.

Joan wordt al een aantal jaren met regelmaat lastig gevallen door Liam. Ze is op jonge leeftijd verkracht door hem en een maat genaamd Jesse. Als Joan denkt opnieuw te beginnen met een nieuwe baan in de zorg is haar lol er binnen de kortste keren vanaf als ze erachter komt dat Liam ook werkzaam is als leidinggevende op dezelfde werkplek. Vanaf dat moment wordt ze opnieuw lastig gevallen door Liam met alle gevolgen van dien. Zou ze aangifte durven doen? En hoe loopt het af?

Naast Joan gaat het ook over een andere jonge vrouw die getrouwd is met lars, op het eerste gezicht lijkt het een perfect koppel. Wat mensen niet zien is dat lars nogal losse handjes heeft. Ook als zij denkt dat het genoeg is geweest, duikt er ineens een ex gevangene op, die Jaimy destijds heeft opgepakt vanwege mishandeling in alle mogelijke manieren. Er komen allerlei vervelende dingen aan bod die ook het leven van een ander meisje niet zeker meer maakt.

Lois schrijft haar verhalen over pittige onderwerpen, in dit verhaal staan mishandeling en seksueel misbruik centraal. Waarmee ze het taboe een beetje te doorbreken, want er wordt te weinig aandacht besteed aan dit soort onderwerpen.

Gedurende het verhaal kreeg ik echt haat en wraakgevoelens naar bepaalde personen in het verhaal. Sommige stukjes moest ik even stoppen om daarna weer door te lezen. Ik vind het heel knap hoe ze dit soort onderwerpen beschrijft en verwerkt in haar verhalen.

Houd je van thrillers en ben je niet bang om geconfronteerd te worden met heftige onderwerpen als deze tot in detail beschreven?
Lees dan haar boeken.

Meer recensies van Stephannie32