Meeslepend

Stephannie32 14 april 2024
Anthonie holslag- vergruisde stemmen

Alma… Alma… Alma…
Sommige verhalen beginnen met namen, omdat deze leidend zijn. Een literatuurwetenschapper doet onderzoek naar de schrijver Bram Stoker en diens klassieke roman Dracula. In de archieven van de bibliotheek in Dublin vindt hij een oud, handgeschreven manuscript, met als titel De vampier.
Hij wordt ondergedompeld in een vertelling over sterfelijkheid, onsterfelijkheid, het menselijke, het onmenselijke en hun geliefden. Hoe meer hij leest, des te meer hij beseft dat het verhaal hem op een noodlottig pad probeert te brengen.
Sommige verhalen leven, zo ontdekt hij. Ze leven en hebben tanden. Ze kunnen je verslinden …

Ik heb dit boek mogen lezen via mijn boekenblog. Het verhaal gaat over een literatuur wetenschapper die onderzoek doet naar het Vampirisme. Hij reist naar verschillende plekken waar een van de horror auteurs die het verhaal van Dracula geschreven heeft en zijn onderzoek naar dat boek gedaan zou hebben.

Door het oplossen van een soort geheimschrift, vind de literatuur wetenschapper een manuscript van een verhaal over het Vampirisme. Deze krijgen wij ook te lezen, afgewisseld met een stuk van de literatuurwetenschapper zelf en zijn ervaringen en avonturen gedurende zijn literatuur reis.

Het verhaal uit het manuscript is spannend en levendig beschreven, het is niet moeilijk om er in meegetrokken te worden omdat de spanning steeds om de hoek loert.
Er komen verschillende bloederige, lugubere stukjes in voorbij. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee, maar als je een zwakke maag hebt zijn sommige stukken misschien iets TE

Het is een verhaal over het Vampirisme dus daar moet je wel van houden. Verder heb ik het met plezier gelezen en kijk ik uit naar zijn andere boeken.

Meer recensies van Stephannie32