Goed

Stephannie32 25 maart 2024
Ockhams scheermes- Chris Bossers
Thriller van uitgeverij Phoenix books

Onlangs mocht ik Ockhams scheermes lezen. De nieuwste thriller van deze auteur, eerder schreef Chris Bossers nog Beest, Bangkok Blues, Judas 2.0 en Engelenlach.
De voorgaande boeken heb ik nog niet gelezen.

Ockhams scheermes gaat over een succesvolle ex militair en huurmoordenaar Alex Dubois die lijdt aan PTSS. Er worden meerdere moorden gepleegd en de politie heeft geen enkel spoor. Tot er losse aanwijzingen komen, het is nogal een werkje om de puzzelstukjes bij elkaar te vinden en te plaatsen op de goede plek. Ondertussen gaan de koelbloedige moorden gewoon door. Zou de politie dit mysterie kunnen ontrafelen en misschien zelfs wel mensen kunnen redden van de dood?

In het begin van het boek wordt er meteen duidelijk gemaakt wat de reden is dat Alex deze PTSS ervaart. Je maakt ook mee wat Alex ervaart tijdens zijn sessies met een psychiater. Dit maakt het makkelijker om de dader te kunnen begrijpen, doordat je weet wat hem drijft om voortdurend zijn “opdrachten” te voltooien.

Het is een fijn te lezen boek omdat de hoofdstukken korter zijn en omdat het tot op zekere hoogte spannend blijft. Het boek bevat lugubere stukjes waarin dingen tot in details worden beschreven. Dus voor liefhebbers van bloed en lichaamsparten een interessant verhaal.

Wat ik lastig vind is dat er zoveel verschillende personages zijn, dit maakt het verhaal wel wat moeilijker te volgen. Nu heb ik de voorgaande delen niet gelezen, dus misschien dat je van daaruit een duidelijker beeld krijgt van wie de personages zijn. Maar ook dat durf ik niet meg zekerheid ge zeggen.

Maar al met al heb ik toch met plezier het boek uit gelezen. Het is zeker spannend en de plot is ook niet zoals ik had verwacht. Dus als je van misdaad thrillers houd , is dit een goed boek

3,5*

Meer recensies van Stephannie32