Een verhaal dat je niet snel loslaat

thebookaddictx 30 april 2024
De schrijfster van dit boek was nieuw voor mij, maar de cover en het verhaal spraken mij meteen aan. Als één van de gelukkige recensenten dook ik blind in dit prachtige verhaal. Ik heb zo ontzettend genoten van dit boek. Je leert tijdens het lezen van dit boek veel over de Vietnam oorlog en wat de doktoren en verplegers daar meemaakte en zagen. De gebeurtenissen zijn heel realistisch beschreven en je krijgt er een goed beeld bij. Je voelt alle emoties alsof je het zelf meemaakt en ik raakte echt gehecht aan de personages. Het verhaal en de gebeurtenissen die het hoofdpersonage meemaakt maakte diepe indruk op mij, zo erg zelfs dat ik na het lezen van dit boek even op adem moest komen, voordat ik in een ander boek begon. Ik had het zo met Frankie en de andere vrouwen te doen. Het boek zelf is erg vlot en goed geschreven en je krijgt een goed beeld van die tijd. De boodschap dat vrouwen in die tijd naar de achtergrond werden geschoven, terwijl ze net zo goed helden waren, werd erg duidelijk. Deze boodschap was niet te overheersend in het verhaal, maar was er juist heel mooi in verweven. Vooral het einde vond ik prachtig om te lezen. Ik vind het oorlogsverleden altijd erg interessant en dit is zeker een boek die ik ga aanraden aan vrienden. Het boek bevat heftige onderwerpen en is heel beeldend geschreven, dus lees van tevoren de trigger warnings. Als je ook van de oorlog houdt en gek bent op een oorlogsverhaal en een sprankje liefde, dan is dit zeker iets voor jou!

Meer recensies van thebookaddictx