Prima boek

Het verhaal begint met een proloog vanuit het perspectief van de dader. Dit speelt zich vier jaar eerder af en zorgt er voor dat je een aantal vragen hebt. Daarna begint het verhaal zich vanuit het perspectief van degene die een baby vindt voor de bibliotheek, de baby van Deborah. Het verhaal volgt voornamelijk het onderzoek over Deborah.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Je leest voornamelijk veel uit het perspectief van Gina de detective en Luke de man van Deborah. Af en toe lees je stukken vanuit het perspectief van Deborah wat een fijne toevoeging is aan het verhaal. Dit zorgt er voor dat je door wilt lezen en hoe het gaat af lopen.

Tijdens het lezen had ik geen idee wie de dader kon zijn en was ook verrast toen het bekend was wie de dader was.

Maar het verhaal is soms traag en bepaalde dingen interesseerde mij ook niet helemaal. Je leert dat Gina wat problemen heeft met haar dochter maar aan het einde van het verhaal is er nog steeds geen duidelijkheid of Gina de waarheid heeft verteld over haar dochter haar vader. Alle actie is ook in de laatste 50 pagina's gestopt waardoor het voelt alsof het allemaal snel af moest worden geschreven.

Het plot en de ontwikkelingen in het verhaal zijn een beetje simpel maar voor de rest is het een goed boek. De schrijfstijl is fijn en ben benieuwd naar de andere delen in deze serie.

Meer recensies van thebooksofwonder