Spannend en emotioneel geladen

Thrillernurd 17 oktober 2022
Na lang aanschuiven tijdens de boekvoorstelling, was het eindelijk mijn beurt om de nieuwste thriller van deze auteur gesigneerd in handen te krijgen. Vol spanning naar huis gereden om me dan meteen in mijn zetel te ploffen met het glas whisky klaar om aan te nippen. Een perfecte attentie trouwens die de auteur tijdens de boekvoorstelling aan iedereen meegaf. Het boek speelt zich immers grotendeels af in Schotland, dus perfect.
Ook nu werd ik meteen meegezogen in het verhaal. In het begin komt het wat trager opgang, wat ik eigenlijk niet gewoon ben van deze auteur, maar het stoorde helemaal niet. Integendeel zelfs, de spanningsboog werd alleen maar strakker naargelang je verder leest. Opmerkelijk is de meer psychologische ondertoon van het verhaal, waarbij je met momenten de pijn en de radeloosheid van het hoofdpersonage voelt. Je leeft met haar mee, maar tegelijkertijd wordt je met heel veel vragen opgescheept, die, zoals we van deze auteur mogen verwachten, langzaam worden ingelost. Of ook weer niet, want ook nu slaagt hij er in om je op het verkeerde spoor te zetten met een einde dat je niet ziet aankomen. Geweldig goed geschreven, een topper van jewelste! Deze schrijver verdient een plaatsje bij de beste thrillerschrijvers van deze tijd.

Meer recensies van Thrillernurd