Jager in de nacht

ThrillersandMore 25 januari 2023
Jager in de nacht is het derde deel in de spannende thrillerserie met profiler Robert Hunter en zijn partner Carlos Garcia in de hoofdrol. Ik heb een aantal jaren geleden De crucifixkiller (Handtekening van het kwaad) al gelezen en was toen al verkocht. Helaas was dat op dat moment het enige deel dat in het Nederlands vertaald was. Gelukkig vatte HarperCollins het goede idee op om de serie uit te gaan geven! Carter schrijft spannende thrillers met gruwelijke gebeurtenissen, dus ik ben met hoge verwachtingen aan het boek begonnen.

Het boek heeft mij ook nu weer niet teleurgesteld. Robert en Carlos werken bij de afdeling Bijzondere moordzaken en komen hierdoor in contact met de meest verknipte en gestoorde moordenaars. Maar de zaak waar ze nu aan werken komt ineens een stuk dichterbij dan ze verwacht hadden. Het slachtoffer is op een gruwelijke manier behandeld en overleden, tijdens de autopsie komt een nog gruwelijkere daad aan het licht. Ze moeten alle zeilen bij zetten om de dader te vinden, want hij lijkt onvindbaar.

Carter heeft zichzelf ook ditmaal weer overtroffen in gruwelijkheden. Als je dacht dat deel 1 en 2 al erg waren, dit is nog een graadje gekker. Ik snap niet waar hij deze gruwelijke ideeën en gedachten vandaan haalt. De plot is spannend, goed uitgewerkt, gruwelijk en verrassend. De dialogen en personages zijn intrigerend en voldoende uitgebreid om je in te kunnen leven in hun levens en gedachten. De schrijfstijl is vlot en begrijpelijk, in combinatie met korte hoofdstukken een genot om te lezen. Minpuntje, (zonder te spoileren) van mij had het deel van de zaak wat Robert en Carlos persoonlijk raakte wel iets meer uitgewerkt mogen worden.

Jager in de nacht leest als een trein en is gruwelijk spannend en vooral bedoeld voor de thrillerfans met een sterke maag, want dat laatste is wel een vereiste!

Spanning: 5
Plot: 4,5
Leesplezier: 5
Schrijfstijl: 4,5
Originaliteit: 5
Psychologie: 5

Een mooie 5 sterren voor Jager in de nacht van Chris Carter.

Amanda

Meer recensies van ThrillersandMore