Onder de magnolia

ThrillersandMore 16 januari 2024
Wow, wat is dit een heftig en realistisch verhaal. De weg die Austin Foster moet gaan is zwaar, maar even zo zwaar is deze weg voor haar vader die kampt met psychische problemen. Als lezer word je meegenomen in het leven van Austin, haar levenservaringen, verwerking van verlies en het gevoel van verantwoordelijkheid voor het gezin is een zware last op haar schouders. Hier doorheen loopt de rode draad van vriendschap en de zoektocht naar liefde. Vance, een jeugdvriend, sluit ik direct in mijn hart, hij prikt qua gevoel door het masker heen. T.I Lowe heeft de personages met veel gevoel en karakter neergezet, ze gaan samen door diepe dalen maar leren ook opstaan en te ervaren dat ze er niet alleen voor staan.

Lowe heeft mij met haar schrijfstijl niet alleen weten te raken maar ook laten ervaren dat er veel schaamte is om hulp te vragen wanneer er sprake is van een psychische ziekte die je het liefst voor de buitenwereld verborgen houdt. Vanuit mijn werkervaring in de psychiatrie geeft dit verhaal veel herkenning, dit boek is hierin zeker een handvat om ermee om te gaan.

Onder de magnolia krijgt van mij 4,5 ster.

Bianca

Meer recensies van ThrillersandMore