Wie ik ben zonder jou

ThrillersandMore 16 januari 2024
Wie ik ben zonder jou is een feelgood verhaal waarin je je helemaal kunt onderdompelen. De paden van Joy en Frida kruisen elkaar bij toeval, of bestaat toeval niet? Wat mij betreft heeft het zo moeten zijn. Hun leeftijdsverschil speelt geen enkele rol, ze leren van elkaar, weinig of veel levenservaring, het doet er allemaal niet toe.

Openstaan voor verandering, voor het toelaten van emoties en gevoel, en vooral je hart volgen daar draait het om in het leven.

Inmiddels heb ik al vele boeken van Susan Muskee gelezen, zij schijft met vaart, weet gevoelens over te brengen en brengt een lach op ieders gezicht, zij stelt nooit teleur.

Alles wat de hoofdpersonen meemaken, is in meer of mindere mate herkenbaar, ze staan midden in het leven en proberen hun leven waar nodig weer op orde te krijgen, dit gaat gepaard met vallen en opstaan, zo mooi om te lezen.

De verlieservaring van Frida raakte mij persoonlijk enorm, het riep veel herinneringen op, en voelde daardoor heel fijn. Ook qua rouwverwerking krijgt iedereen vroeg of laat zijn portie te verwerken in het leven, dat maakt het allemaal zo realistisch.

Wie ik ben zonder jou is een titel die je op meerdere manieren uit kunt leggen, mooi gevonden en zeer toepasselijk in dit verhaal. Het is liefde, vriendschap, rouw en humor wat dit verhaal tot een compleet plaatje maakt.

Wie ik ben zonder jou krijgt van mij 4,5 ster.

Bianca

Meer recensies van ThrillersandMore