Tienke 21 juni 2020
We kijken naar de toekomst, maar dit is zeker geen utopie te noemen. Ik hoop dat de toekomst er nooit zo uit komt te zien.

Er is een muur om het land gezet en er wordt alles aan gedaan om iedereen gelijk te laten zijn. Voorgeschreven kleding, voorgeschreven haardracht en zelfs het eten is al bepaald.
Ook is de doodstraf weer ingevoerd. Deze wordt voor kleine vergrijpen opgelegd. Jongeren krijgen echter nog een kans om hun leven te redden... in een spelprogramma.
In dit boek volgen we 5 jongeren die bij elkaar in de aflevering zitten. We lezen wat ze gedaan hebben, iets van hun achtergrond en hun gedachten tijdens de spelshow.

Het boek zette me al snel op het verkeerde been, maar op een leuke en spannende manier. Het is vlot geschreven en in deel 2 greep het verhaal me zo beet dat ik het boek uit moest lezen voor ik kon gaan slapen.
Hele leuke kennismaking met deze schrijfster waardoor ik haar andere boek(en) ook op mijn 'nog te lezen' plankje ga zetten.

Meer recensies van Tienke