Tienke 13 december 2019
Achter op het boek staat dat je als lezer vanaf de eerste bladzijde bij je strot wordt gegrepen. Zo heb ik het ook ervaren.

Ondanks dat het een wat dikker boek is, kostte het totaal geen moeite om het snel uit te lezen. Er lopen meerdere verhaallijnen door elkaar, wel is vanaf het begin duidelijk hoe ze bij elkaar horen (dus geen losse verhalen die op het eind bij elkaar komen). Verder heb je met verschillende tijdsperspectieven te maken, maar ook die zijn heel duidelijk aangegeven en te volgen.

Ik werd tijdens het lezen helemaal mee genomen door de hoofdpersoon, haar hele ontwikkeling. Maar ook de ontwikkeling van de mensen om haar heen. Ik vond het wel een heel heftig verhaal, hoeveel nare dingen kan één persoon meemaken en hoe ga je daar dan later mee om. Regelmatig dacht ik bij mezelf 'het zal toch niet' of 'dit kan niet waar zijn'...maar dan werd het verhaal daarna zelfs nog erger. Het verhaal eindigt dan ook heel erg triest.

Meer recensies van Tienke